1e graad : Allemaal mensen

In het kader van de 11.11.11-campagne rond het thema migratie, hebben we het over verhuizen en vluchten, ...

Wat maakt van ons huis, een thuis?
"De pizza van mijn papa", "Mijn boomhut", "Het aantal ramen", "Mijn heerlijke bedje", "mama, papa, broers en/of zussen", "mijn eigen speelgoed", ... 

Nur heeft een huis en daar voelt ze zich thuis, maar toch moet ze vertrekken, verhuizen, vluchten...  voor oorlog. 


We zingen samen voor Nur en alle andere kinderen en mensen op zoek naar een thuis...



Nergens nog geweren, kanonnen, messen, speren.
Doe nu wat ik zeg, alle wapens weg.

Refrein : 
Mensen doen elkaar soms pijn
mensen groot en klein
Dat zou niet mogen zijn.
Oorlog is niet fijn.

Laten we nu even elkaar een hand geven.
Liever toch een vriend dan een droevig kind


 

Reacties

Populaire posts van deze blog

2e graad : Op bezoek bij Superwereldmol

Plastic soep : 1ste graad

Doe mee met onze actie tijdens de Warmste Week